ساخت کاردستی کامیون کمپرسی ساده با استفاده از کاغذ رنگی

کامیون کمپرسی یکی از ماشین آلات ساختمانی مهم است که مواد سنگین مانند خاک، شن و ماسه را از مکانی به مکان دیگر منتقل می کند. وقتی کامیون، بار را به مقصد می رساند، پشت آن به عقب متمایل می شود و همه چیز را بیرون می ریزد! شما هم می توانید کاردستی کامیون خود را بسازید که بتواند مواد ساختمانی را تخلیه کند! هنگامی که قطعات کامیون خود را کنار هم قرار می دهید، با قسمت های مختلف این وسیله نقلیه ساختمانی آشنا می شوید. 

کاردستی کامیون ساده

وسایلی که نیاز دارید:

  • کاغذ رنگی در چند رنگ مختلف
  • قیچی
  • ماژیک سیاه
  • مداد رنگی سفید
  • چسب ماتیکی
  • چسب نواری
  • خط کش
  • بست سرگرد یا پونز
  • پانچ یا سوراخ کن 
  • درب بطری برای کشیدن چرخ ها

وسایل لازم برای کاردستی کامیون

نوشته های مرتبط:

آموزش نقاشی کامیون کمپرسی

کاردستی ماشین مسابقه

آموزش گام به گام ساخت کاردستی کامیون

1- شاسی و چرخ ها

ابتدا از شاسی کامیون شروع کنید. شاسی قسمت پایینی کامیون است که چرخ ها را در خود جای داده و تمام قطعات کامیون را به یکدیگر متصل می کند. برای ساخت شاسی، از خط کش استفاده کرده و یک شکل مستطیل بلند را روی کاغذ مشکی بکشید. شاسی ما یک مستطیل در حدود 25 سانتی متر در 5 سانتی متر است.

از وسیله ای دایره ای مانند درب بطری و مداد سفید استفاده کنید و سه دایره روی کاغذ سیاه برای چرخ ها بکشید. قطر چرخهای ما حدود 5 سانتی متر است.

کاردستی کامیون مرحله 1

2- بارکش

قسمت بارکش، موادی مانند خاک، شن و ماسه را در خود جای می دهد. این قسمت بسیار مهمی از کامیون کمپرسی است. برای ساختن قسمت بارکش، یک شکل مستطیلی بزرگ را روی یک کاغذ زرد بکشید. اندازه آن حدود 10 سانتی متر در 20 سانتی متر است. مطمئن شوید قسمت بارگیر شما روی شاسی قرار می گیرد و شاسی شما هنوز فضای کافی برای بقیه کمپرسی دارد.

در پشت بارکش، یک خط کمی زاویه دار با یک لبه در بالا بکشید. اینجا قسمت درب عقب است وقتی که مخزن بالا می رود و همه چیز را بیرون می ریزد! یک مربع کوچک نیز روی کاغذ زرد بکشید تا پنجره ای برای قسمت کابین کامیون باشد.

کاردستی کامیون مرحله 2

3- کابین

کابین جایی است که راننده می نشیند. موتور و کاپوت در جلوی کابین قرار دارند. شما می توانید کابین خود را به هر رنگی که دوست دارید بسازید! برای ساخت کابین، یک مربع حدود 10 در 10 سانتی متر روی کاغذ بکشید. سپس مربع خود را به چهار مربع کوچک تقسیم کنید و یک چهارم مربع را از آن جدا کنید تا شکل کابین به دست آید. گوشه ها را گرد کنید.

برای بریدن همه اشکال آماده شوید! از قیچی خود استفاده کنید و آنها را ببرید.

کاردستی کامیون مرحله 3

4- اکنون وقت آن است که تمام قطعات کامیون کمپرسی خود را سر هم کنید! با استفاده از چسب، کابین را روی شاسی بچسبانید. سپس، چرخ ها را بچسبانید. یک چرخ را زیر کابین و دو چرخ دیگر را در پشت بچسبانید. آنها زیر قسمت بارکش خواهند بود. پنجره مربع خود را روی کابین بچسبانید تا راننده شما بتواند به بیرون نگاه کند!

کاردستی کامیون مرحله 4

5- بارکش را روی شاسی قرار دهید. سپس، در پشت قسمت بارکش، سوراخی با سوراخ کن ایجاد کنید که هم از قسمت بارکش و هم از شاسی عبور می کند. دو قطعه را با بست سر گرد یا پونز وصل کنید تا بارکش به عقب متمایل شود! (در صورت استفاده از پونز بسیار احتیاط کنید و قسمت تیز پونز را با خمیر بازی بپوشانید)

کاردستی کامیون مرحله 5

کاردستی کامیون مرحله 6

6- حالا می توانید مقداری مواد برای حرکت کامیون کمپرسی و تخلیه آن تهیه کنید. مقداری مواد ساختمانی مانند خاک، شن یا ماسه بکشید و برش دهید.

کاردستی کامیون مرحله 7

7- کامیون کمپرسی خود را برگردانید و در پشت بارکش، یک جیب برای قرار دادن مواد خود بسازید. یک مستطیل از کاغذ ببرید و با استفاده از نوار چسب، هر دو طرف آن را به بارکش وصل کنید. جیب را خیلی عمیق درست نکنید، در غیر این صورت مواد به راحتی بیرون نمی ریزند.

کاردستی کامیون مرحله 8

8- کامیون کمپرسی شما آماده حرکت است!

کاردستی پسرانه کامیون آسان

اینستاگرام سلام فرزندم

شما هم می‌توانید در مورد این محتوا نظر بدهید.

avatar