آموزش ساخت کاردستی آسیاب بادی به همراه الگو

این آسیاب بادی بسیار سرگرم کننده است! برای به دست آوردن همه اشکال آسیاب بادی می توانید از الگوی قابل چاپ رایگان استفاده کنید. یا می توانید آنها را خودتان نقاشی کنید. کاملا به خود شما بستگی دارد. نکته مورد علاقه در مورد این آسیاب بادی این است که پره ها می چرخند. شما می توانید بر روی آسیاب بادی دمیده و آن را حرکت دهید. یک کاردستی فوق العاده سرگرم کننده برای بچه ها!

کاردستی آسیاب بادی

وسایلی که نیاز دارید:

  • کاغذ رنگی
  • رول دستمال توالت
  • دو سیخ چوبی
  • مهره پلاستیکی
  • پانچ یا سوراخ کن
  • قیچی
  • مداد
  • چسب ماتیکی
  • چسب حرارتی
  • کاغذ شطرنجی یا الگوی آسیاب بادی(دانلود)

وسایل لازم برای کاردستی آسیاب بادی

نوشته های مرتبط:

کاردستی فانوس دریایی

کاردستی فرفره کاغذی به همراه الگو

چگونه منجنیق درست کنیم؟

آموزش گام به گام ساخت کاردستی آسیاب بادی

1- یک تکه کاغذ رنگی را به اندازه ای برش دهید که رول دستمال توالت را بپوشاند. یک لبه کاغذ را به رول دستمال بچسبانید. تا وقتی که آن را دور رول می پیچید، در جای خود قرار بگیرد.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 1

2- یک خط چسب حرارتی به لبه دیگر کاغذ اضافه کنید، سپس آن را محکم فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد. 

کاردستی آسیاب بادی مرحله 2

3- پنجره ها و درهای کوچک را ببرید. هر دو گزینه رنگی و غیر رنگی را در الگو قرار دارد. بنابراین اگر چاپگر رنگی ندارید، می توانید آنها را خودتان رنگ کنید. یا درها و پنجره را خودتان نقاشی کنید.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 3

4- از سوراخ کن یا پانچ استفاده کنید تا دو سوراخ در لبه بالایی رول دستمال اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که سوراخ ها دقیقا روبروی یکدیگر قرار دارند.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 4

5- شکل سقف را از الگو جدا کنید یا طبق الگو بکشید. آن را به شکل مخروط درست کنید. مخروط را خیلی بزرگ نکنید وگرنه پره های آسیاب بادی نمی چرخند.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 5

6- چسب حرارتی را به لبه بالایی رول دستمال اضافه کنید. سپس، سقف را با دقت وصل کنید.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 6

7- سیخ چوبی را برش بزنید. شما می توانید سیخ ها را اندازه بگیرید (به 4 قطعه 8.5 تا 9 سانتی متری و 1 قطعه 5.5 تا 6 سانتی متری نیاز دارید). همچنین می توانید از پیکانهای موجود در الگو برای اندازه گیری استفاده کنید.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 7

8- پره های آسیاب بادی را برش داده و از وسط تا کنید. سپس، به کل لبه داخلی آن چسب بزنید. سیخ های چوبی بزرگ را در تای پره آسیاب بادی قرار دهید. سپس، کاغذ را از وسط آن تا بزنید. فشار دهید تا مطمئن شوید کاغذ به هم چسبیده و سیخ در تای کاغذ به خوبی ثابت شده است.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 8

9- یک دایره 2.5 سانتی متری از مقوای رنگی جدا کنید. حتما از مقوا یا کارتن برای دایره استفاده کنید. کاغذ بسیار نازک است و پره ها را نگه نمی دارد. هر پره آسیاب بادی را با چسب حرارتی به پشت دایره وصل کنید.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 9

10- یک قطره بزرگتر از چسب حرارتی را به وسط دایره اضافه کنید. سپس سیخ کوچکتر را با دقت فشار دهید تا چسبانده  شود. سیخ را حدود 30 ثانیه به حالت ایستاده نگه دارید تا چسب خشک شود. حتما آن را ثابت نگه دارید تا سیخ قائم تا حد ممکن صاف باشد.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 10

11- با استفاده از مداد، پره های آسیاب بادی کاغذی را به سمت جلو فر کنید. این کار به آنها کمک می کند تا وقتی به آنها فوت می کنید حرکت کنند.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 11

12- یک مهره پلاستیکی به سیخ قائم اضافه کنید. سپس، سیخ را با احتیاط از دو سوراخ رول دستمال عبور دهید.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 12

13- بعد از اینکه سیخ را از سوراخ های رول عبور دادید، سوراخ مهره پلاستیکی دوم را با کمی چسب حرارتی پر کنید. سپس، آن را به دقت به انتهای سیخ خارج شده از پشت رول فشار دهید.

کاردستی آسیاب بادی مرحله 13

14- مهره را خیلی محکم به رول کاغذی فشار ندهید وگرنه پره های شما نمی چرخند.

ماکت آسیاب بادی

آسیاب بادی شما آماده است.

ساخت کاردستی آسیاب بادی

اینستاگرام سلام فرزندم

شما هم می‌توانید در مورد این محتوا نظر بدهید.

avatar